Onderzoeksprotocollen door CCMO beoordeeld met negatief besluit

Onderstaande tabel biedt een overzicht van de onderzoeksprotocollen die in 2017 door de CCMO beoordeeld zijn met een negatief besluit. De protocollen zijn onderverdeeld in categorieën, met per protocol een toelichting op de interventie en de doelgroep. Meer informatie over de studies is terug te vinden door in het CCMO-register te zoeken op het betreffende dossiernummer.

Categorie celtherapie
NL56136.000.16 tumor infiltrerende lymfocyten (TIL), IFN-α, carboplatin+paclitaxel en/of gemcitabine volwassenen met een recidief epitheliaal ovariumcarcinoom
NL57337.000.16 rexmyelocel T volwassenen met diabetes mellitus en kritieke ischemie van de ledematen
NL59778.000.17 tumor infiltrerende lymfocyten (TIL), nivolumab en IFN-α volwassenen met gemetastaseerd melanoom